A Növénypatika is használ sütiket a weboldalán a minőségi kiszolgálás érdekében.
Növényvédő szereket csak személyes átvétellel lehet Magyarországon forgalmazni, azokat nem szállítjuk ki futárral!
Csak a GLS-sel szállítunk.
Nincs üzletünk más településen, csak Baján.
Termékek

Vásárlási feltételek

Vásárlási feltételek letöltés PDF formátumban.

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazzák a www.novenypatika.hu weboldalon elérhető szolgáltatás igénybevételének feltételeit.
A Felhasználó a honlapról történő rendeléssel tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató

Név: B és O Termelési és Kereskedelmi Kft.
Székhely: 6500 Baja, Szenes utca 1.
Levelezési cím: 6500, Baja, Szenes utca 1.
Képviselő neve: Oláh Emese
Cégjegyzékszám: 03-09-129951
Bejegyző bíróság neve: Kecskeméti Törvényszék, mint cégbíróság
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-106348/2016.
Adószám: 25750496-2-03
Közösségi adószám: HU 25750496
Számlavezető pénzintézet: Kereskedelmi és Hitelbank Zrt.
Számlaszám: 10402513-25152283-00000000
E-mail cím:
baja@novenypatika.hu
Telefonszám: +36 79 427-832

3. Felhasználási feltételek

3.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, kivéve a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért, a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni, és ezekért felelősséget nem vállal.

3.2. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos.

3.3 Termékképek

A honlapon található képek illusztrációk. A valóságban a termék eltérhet a képen látottaktól. 

4. A honlapon történő vásárlás

4.1. Megrendelés folyamata

A megrendelés minimális értéke bruttó 2.900 Ft.

A honlap online lehetőséget biztosít a Felhasználóknak a honlapon bemutatott termékek megvásárlására. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A választott termék a Kosárba rakom gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. A Megtekintés menügomb megnyomása után módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Felhasználó a Tovább a pénztárhoz gombra klikkelve folytathatja a megrendelési folyamatot.

A Pénztárban lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra vagy regisztrációra, illetve a már korábban regisztrált vásárlóknak a belépésre. A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: vezetéknév, keresztnév, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő szállítási módot, majd a fizetési módot. Ezt követően a Rendelés összesítése címszó alatt ellenőrizheti a minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés véglegesítése előtt el kell fogadni Vásárlási feltételeket és a fizetési kötelezettséget a négyzetbe való klikkeléssel. Ezután a Megrendelés gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.

4.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót visszaigazoló emailben tájékoztatja a megrendelésről.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

Ha a Felhasználó nem kapja meg 24 órán belül a visszaigazolást, úgy mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. (Kivéve, ha Felhasználó hibás email címet adott meg, vagy nem adott meg érvényes email címet).

4.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.

4.4 A Szolgáltatónak joga van törölni a rendelést és elállni a szerződéstől:

- ha a megrendelt árut a Szolgáltató nem tudja beszerezni (pl: az árut már nem gyártják vagy nem szállítják) és a Szolgáltató nem állapodott meg a Felhasználóval helyettesítő termékben.

- ha a Szolgáltató nem tud kapcsolatba lépni a Felhasználóval a megadott adatok (telefonszám, e-mail cím) alapján.

- ha a Felhasználó olyan szállítási címet ad meg, amelyre a szállítás nem megoldható futárszolgálattal. Pl. postafiók cím vagy helyrajzi szám

- ha az internetes áruházban valamely áru mellett nyilvánvalóan hibás ár jelenik meg. (pl. ha termék ára jelentősen alacsonyabb az általánosan elfogadott piaci árnál) A Szolgáltató ilyen esetben megállapodhat a Felhasználóval az áru valós áron történő értékesítéséről.

- ha termék ára több mint 15% növekszik a megrendelés és a teljesítés között, és a vevő nem fogadja el a magasabb vételárat.

4.5. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

4.6. Számla

A Szolgáltató minden rendelésről számlát állít ki, amelyet a megrendelés teljesítésekor a Felhasználó által megadott email címre küld meg digitális formában.

Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt jelezze Szolgáltató részére.

4.7. Fizetés

A megrendelt termék(ek) vételárát a Felhasználó az alábbi módokon fizetheti meg:

- bankkártyás fizetés
- előre utalás
- utánvétel

- személyesen az üzletünkben

4.8. Szállítás

A megrendelt termékeket Magyarország területén futárszolgálattal juttatjuk el a vásárlóinknak.
- Általában a csomagokat a GLS futárszolgálatával juttatjuk el Felhasználó részére (otthon, munkahely), illetve GLS csomagpontokon, GLS automatákban is átvehetők.
- Minden áru személyesen is átvehető az üzlethelyiségünkben (6500 Baja, Szenes utca 1 - Piaccsarnok).
- A Felhasználó nem adhat meg szállítási címként postafiók címet vagy helyrajzi számot.

Szállítás GLS futárszolgálattal:
Szolgáltató a szállítás napjáról Felhasználó email-ben értesíti. Az értesítés tartalmazza a futárcég csomagszámát és utánvét esetén a pontos összeget.
Szállítás munkanapokon általában 8:00 - 17:00 óra között történik.

A mindenkori szállítási / fizetési díjak a szállítás/fizetés menüpont alatt olvashatók.
A webáruház a rendelés elfogadása előtt kiírja az összes felmerülő költséget, amelyet a Felhasználónak el kell fogadnia a megrendelés leadása előtt.

5. Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).

A Fogyasztót üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén indokolás nélkül jogosult elállni a szerződéstől a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban.

A Fogyasztó az áru átvételét követően az elállási jogát a terméknek - illetve ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek - a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja az Információk menüpont alatt található elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Vita esetén a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 2. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

A Vásárló a termékeket teljes egészében (azaz a kiszállított tartozékokkal, alkatrészekkel és teljes dokumentációval együtt), sértetlenül, tisztán, az eredeti csomagolásában (ha lehetséges) és olyan állapotban köteles visszaküldeni, amilyenben a terméket megkapta. Ha a visszaküldendő termékhez bármilyen tartály is tartozik, akkor azt üresen kell visszaküldeni.

A Fogyasztó felelősséggel tartozik a termékben bekövetkező értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés banki átutalással történik a Szolgáltató részéről a Fogyasztó bankszámlájára. Ettől eltérő visszatérítés csak a két fél kölcsönös beleegyezésével lehetséges. A visszatérítés a Fogyasztót semmilyen többletköltséggel nem terheli.

A Fogyasztót az alábbi esetekben nem illeti meg az elállási jog:

- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak. (Méretre vágott termékek: mezőgazdasági fóliák, hálók, tömlők, stb...)
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
- Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.


6. Garanciális szabályok

Ha szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, szavatossági, illetve jótállási igény érvényesíthető. Szavatosságnál és jótállásnál ugyanazokat az igényeket lehet érvényesíteni (javítás, csere, árleszállítás, elállás a szerződéstől), az eltérés abban van, hogy az eladó mennyi ideig köteles helytállni, illetve kit terhel a bizonyítási kötelezettség. A jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek. Míg szavatosságnál ez csak a vásárlást követő hat hónapon (fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén egy éven) belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg, melyek azok az új, tartós fogyasztási cikkek, amelyekre kötelező jótállást vállalni. Amennyiben nincs a termékre jótállás (mint például a lábbelikre) vagy az már eltelt, szavatossági jogokat lehet érvényesíteni.

Szolgáltató nem vállal felelősséget fagyra vagy hőre érzékeny termékek esetén (pl: burgonya, tápoldat, folyadékok, hideget igénylő termékek) a szállítás során a hőmérsékleti viszonyok miatt bekövetkező károkért vagy minőség romlásért.

Vetőmagok nem megfelelő csírázásából eredő garanciális igényt a Szolgáltató csak abban az esetben teljesít, ha a Fogyasztó igazolni tudja az adott termék fémzárolási számát (a termék csomagolása tartalmazza).


6.1. Szavatossági igény

A kellékszavatossági igényt egy éves (fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén két éves) elévülési időn belül lehet érvényesíteni, ami a teljesítés időpontjában kezdődik. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult nem tudta a dolgot rendeltetésszerűen használni: ennyi idővel tehát a szavatosság ideje meghosszabbodik. Amennyiben az árucikk cseréjére kerül sor, a szavatossági idő újra kezdődik. A termék kijavítása esetén a termékre, illetve annak kijavított részére a kijavítás következtében jelentkező hiba vonatkozásában is újra kezdődik a szavatossági idő.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kereskedővel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. Amennyiben később jelenti be a hibát, a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell téríteni. A kifogás - eltérő rendelkezés hiányában - bármely alakban közölhető, tartalmi megkötés sincs, elegendő azoknak a tényeknek a felsorolása, amelyekből alaposan következtetni lehet a hibás működésre vagy az alkalmatlanságra.

Hibás teljesítés esetén a jogosult

a) elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, illetve elállhat a szerződéstől, abban az esetben, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet tartalmaz speciális szabályokat.

 

A rendelet hatálya alá tartozó szerződés esetében a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki.

 

A vállalkozás megtagadhatja kijavítást vagy kicserélést, ha az lehetetlen, vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a rendelet 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak. Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

Elállás esetén a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut, a vállalkozásnak pedig haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vételárát, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

6.2. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött, fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a rendelet 1. mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre terjed ki.

A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint fogyasztónak minősül.

A kormányrendelet 1. mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás időtartama

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása vagy - ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi -, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetés-szerűen nem használhatta.

 

A határidők elmulasztása a jótállásból eredő jogok elvesztését eredményezi.

 

A jótállásból eredő jogok jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegyet a vállalkozás köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, ennek elmaradása vagy a jótállási jegy a szabálytalan kiállítása nem érinti a jótállás érvényességét.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Jótállás esetén a fogyasztó a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. §-a szerinti szavatossági jogokat érvényesítheti (ld. részletesen a 6.1. pontban).

 

A fogyasztó a kijavítás iránti igényt érvényesítheti a vállalkozásnál vagy közvetlenül a javítószolgálatnál.

 

A fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni, ha

-          a rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítja, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, vagy

-          a rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik és a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, továbbá nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, vagy

-          a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor a fogyasztási cikk kijavítására.

 

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok az 6.1. és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

6.3. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági és jótállási igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: B és O Termelési és Kereskedelmi Kft.
Levelezési cím:
 H-6500 Baja, Szenes utca 1.
Telefonszám: +36/79 427-832
E-mail cím: baja@novenypatika.hu

7. Jogérvényesítési lehetőségek

7.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: B és O Termelési és Kereskedelmi Kft.
Levelezési cím:
 H-6500 Baja, Szenes utca 1.
Telefonszám: +36/79 427-832
E-mail cím: baja@novenypatika.hu

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet a panaszra tett érdemi válaszával együtt öt évig megőriz.

A Szolgáltató köteles a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

8. Egyéb szabályok

8.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

8.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

9. Adatvédelmi nyilatkozat


Az Ön által megadott adatokat  a B és O Termelési és Kereskedelmi Kft. kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve hírlevél küldése céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozóként működik közre, pl. futárszolgálat, aki a B és O Termelési és Kereskedelmi Kft.-től kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el.

Ön az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől a személyes adatai kezeléséről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatja Önt a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

10. Az információk tulajdonjoga


Kijelentjük, hogy a B és O Termelési és Kereskedelmi Kft. birtokolja az oldalainkon látható információkat. A www.novenypatika.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.
Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért. A szolgáltató neve: B és O Termelési és Kereskedelmi Kft.

A szolgáltató székhelye: 6500 Baja, Szenes utca 1.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: baja@novenypatika.hu

A szolgáltató cégjegyzékszáma: 03-09-129951

A szolgáltató adószáma: 25750496-2-03

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Bács-Kiskun Megyei Bíróság mint Cégbíróság

A szolgáltató telefonszáma: +36 79/ 427-832

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-106348/2016.

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe:
info@shoprenter.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala:
www.shoprenter.hu

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023. augusztus 1.